S.A.D.O. - Societa' Anonima Decostruzionismi Organici
Banksville
Records
(BAA-38179) produced by
Paolo Baltaro & Diego Marzi.
TANATOFOBIA A real full 11 track experimental album lasting less than 11 minutes. Bilingual (English and Italian), two records set. Recorded by Paolo Baltaro and Diego Marzi, featuring Alo Sogno and Andrea Beccaro. Acoustic aid for thanatophobia in Sentential form (song-truth-coercitive sentence). "TANATOFOBIA" (fear of the death) is a very complex job. These are his salient features: First of all, the total duration of the tracklist is less than eleven minutes, despite being composed of eleven tracks. Assuming that nowadays the listener has no more enough time to listen to a complete album because of the Internet timing attitude, S.A.D.O. decided to summarize in seven minutes and fifty seconds an entire album, composed of complete and complex songs (despite the short single duration) in order to keep intact the "feel" of a complete album. Then, the disc repeats the entire tracklist , releasing a double bilingual album, in Italian and English as regards the voice only parts (sentence). Last but not least, the songs are formed by three distinct parts following the model of the SENTENTIAL FORM* (see footer for more details on this). This is just for the entertainment aspect, so as not to forget that making music is, by its nature, a matter of entertaining. To this end, you are in front of an adjuvant medication for treating the symptoms of thanatophobia, made of audio pills, by the Sentential Form *. * The SENTENTIAL form (also called "three-stages coercive form") was created in 1990 by Paolo Baltaro and Diego Marzi on the occasion of the first auditory therapeutic hearing aid for the treatment of obesity, called "Anoressia - Dietetic-coercive care in Sentential form " to which it followed "Combattiamo la paura di volare ", performed live for the first time at the Spaziomusica in Pavia (Italy) in 2011 by the S.A.D.O. with the complicity of the well-known critic and writer Guido Michelone. The method uses a tryptic semantic model (Trano-Verita'-Sentenza). The "patient" must take frequent repetitions of "acoustic pills" made of three parts. The first is a brief SONG for emotional setting,which is the the merely musical side of the work. The second is a sentence that states a COMMON SIMPLE TRUTH WORLDWIDE ACCEPTED (eg "The sun is hot") for the sole purpose of reassuring the listener, inducing him to a receptive status of trust and abandonment in order to face profitably the third and last part, called COERCITIVE SENTENCE, the specific active principle of the therapy, which, made of a sentence with a strongly coercive rate (eg "Sleeping is strongly inopportune"), which induces the success of treatment by subliminal effects.
. TANATOFOBIA
Questi sono i suoi tratti salienti: Innanzitutto, la durata totale
della tracklist e' inferiore a undici minuti, nonostante sia composta
da ben undici brani. Oggi l'ascoltatore non e' piu' abituato all'ascolto
completo di un album perché i tempi stretti dell'era di Internet non
lo consentono piu'. Per questo motivo si e' pensato di condensare in
meno di undici minuti un intero album, composto di brani
completi e complessi (nonostante la breve singola durata)
nell'intento di mantenere intatto il "senso" di un album
tradizionale. In secondo luogo, il disco si caratterizza per il
fatto di ripetere due volte l'intera tracklist a vantaggio di una
doppia versione bilingue, in Italiano e in Inglese (gia' i S.A.D.O.
lo fecero per la realizzazione dell'album Weather Underground). In
terzo luogo, i brani stessi: Qui si sostiene, a esclusivo uso
artistico, di rappresentare un vaccino acustico rivolto alla cura della
tanatofobia, realizzato in forma Sentenziale*. Realizzato in
forma Sentenziale. Tale forma, si avvale di un modello sintattico a
tre stadi: Brano, Verita', Sentenza. L'ascoltatore, che e' il
paziente, viene sottoposto a ripetizioni frequenti di una serie di
tracce composte da ben tre movimenti. Il primo movimento e' un breve
BRANO di ambientazione. Il secondo e' l'enunciazione di una
qualunque ovvietà popolare, allo scopo di ottenere la massima
fiducia dal paziente. Infine, il terzo ed ultimo movimento detto
SENTENZA, rappresenta il vero principio attivo dell'audiofarmaco
e rappresenta il messaggio che dovrebbe indurre l'ascoltatore a fare
(o non fare) una determinata cosa che, nel caso di questo disco,
consiste nel resistere agli stimoli della paura di morire
(tanatofobia).
www.societaanonimadecostruzionismiorganici.com
1 Intro (versione italiana) 2 Musique Pour Salle de Bain Bourgeoise (versione italiana) 3 La Permeabilita' del Piombo (versione italiana) 4 Ambientalismo Porta a Porta Pret a Porter (versione italiana) 5 Putrella numero sette (versione italiana) 6 Obesone Resilienti Asburgiche (versione italiana) 7 Futuro Intransigente (versione italiana) 8 Cotoletta Von Rosemberg (versione italiana) 9 Tanatofobia (versione italiana) 10 Heroina (versione italiana) 11 Outro (versione italiana) 12 Intro (English version) 13 Musique Pour Salle de Bain Bourgeoise (English version) 14 La Permeabilita' del Piombo (English version) 15 Ambientalismo Porta a Porta Pret a Porter (English version) 16 Putrella numero sette (English version) 17 Obesone Resilienti Asburgiche (English version) 18 Futuro Intransigente (English version) 19 Cotoletta Von Rosemberg (English version) 20 Tanatofobia (English version) 21 Heroina (English version) 22 Outro (English version)
℗ Pkmp Communication Ltd. - London
|
||||||||||||||||||||||